کهکشان



دربین مردم پخش شده که ماراتون داستان دونده ایست که از ماراتون برای بردن خبری از جنگ تا اتن دویده

که کاملا غلط است.

برای آنکه بدانیم حقیت داستان ماراتون چه بوده است لازم است اندکی در تاریخ به عقب برگردیم.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:تاریخ,حقیقت تاریخ,ایران,هیپیاس,شاه,ماراتن,, توسط علی |

پهپاد چیست؟

پهپادبه پرندهٔ هدایت‌ پذیر از دور یا هواپیمای بدون سرنشین گفته می‌شود. هواپیماهای بدون سرنشین در ایران به «پهپاد» شهرت دارند که از حروف اول «پرنده هدایت پذیر از راه دور» گرفته شده‌است.

کنترل پهپاد بدون استفاده از انسان در درون آن صورت می‌گیرد. اگر چه انسان نیز می‌تواند به عنوان محموله در آن باشد. این وسیله پرنده از نیروهای آیرودینامیکی برای پرواز در مسیر دلخواه استفاده می‌کند. پهپادها یا بوسیله کنترل از راه دور یا با برنامه‌های پیش پروازی ریخته شده از قبل یا با سامانه‌های خودکار دینامیک هدایت می‌شوند. پهپادها در حال حاضر در برنامه‌های نظامی که شامل جاسوسی و حمله می‌شود فعالیت می‌کنند. این هواپیماها همچنین در برنامه‌های غیر نظامی مانند خاموش کردن آتش سوزی‌ها یا جایی که پرواز برای خلبان خطر دارد یا کنترل پلیس در ناآرامی‌ها و صحنه‌های جرم یا شناسایی بیشتر حوادث غیرمترقبه طبیعی استفاده می‌شوند.

بیشترین سرمایه‌گذاری در جهان در زمینه ساخت و تجهیز پهپادها را وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا انجام داده‌است،به طوری که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ حدود ۳ میلیارد دلار هزینه برای طراحی ساخت و تجهیز پهپادها هزینه کرده‌است. حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باعث شد تا دولت آمریکا بودجه بیشتری را به طراحی و ساخت و تجهیز پهپادها اختصاص دهد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:, توسط علی |

                                      جنگل سنگی

جنگل سنگی یا جنگ سنگواره، عجیب‌ترین جنگل جهان است که اسرار ۲۲۵ میلیون سال قبل را با خود همراه دارد و یکی از مناطق مهم جهان به شمار می‌آید.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, توسط علی |

حقایقی از زبان دکتر شریعتی

سالشمار

 

زندگی من، مجموعاً، عبارت است از چندین برنامه‌ی پنج‌ساله. همیشه کاری را شروع می‌کرده‌ام و به اوج می‌رسانده‌ام و آخر پنج سال درهم می‌ریخته؛ هر بار از سر: از اول نوجوانی تا 28 مرداد 32 و سقوط دکتر مصدق و آغاز دیکتاتوری، پنج سال. از این دوره تا تشکیل نهضت مقاومت ملی مخفی، که از 1337 به هم خورد و دستگیر شدیم، پنج سال. از 38 تا 43، در اروپا پنج سال. از 43 تا 48، دوره‌ی خاص آوارگی و زندان و مقدمه‌چینی و زمینه‌سازی دانشکده، پنج سال. دوره‌ی کنفرانس‌های دانشگاه‌ها و ارشاد، پنج سال، تا 51. پس از آن، زندان و خانه‌نشینی و خفقان پنج سال.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:دکتر شریعتی,حقایق,من شر منده تو ام,قرآن,اخلاص, توسط علی |

تا به حال فکر کرده اید موجودات پیرامون ما از نزدیک چه شکلی هستند؟

ما این موجودات را با تصاویر زوم شده به شما نشان میدهیم.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:عکس های میکروسکوپی,جنین پنج روزه ی انسان,سوسک,جنین خفاش,,,, توسط علی |

تا به حال فکر کرده اید موجودات پیرامون ما از نزدیک چه شکلی هستند؟

ما این موجودات را با تصاویر زوم شده به شما نشان میدهیم.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:عکس های میکروسکوپی,جنین پنج روزه ی انسان,سوسک,جنین خفاش,,,, توسط علی |

 اکتشافهای تازه مریخ نورد کنجکاوی در سیاره سرخ جنب و جوشی در جامعه علمی ایجاد کرده، چرا که کشف کرده است که در مریخ گاز متان یا همان گاز مربوط به موجودات زنده وجود دارد.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 آبان 1391برچسب:کاوشگر کنجکاوی,مریخ,وجود حیات در مریخ,, توسط علی |

دعواییه که از زمان حافظ تا الآن ادامه داشته ،و کل قضیه هم زیر سر حافظ که ازشعر آن ترک شیرازی شروع شده و شاعران در شعر هایشان به هم تیکه میاندازند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 آبان 1391برچسب:دعوای شاعران, توسط علی |


«میکو لاگراشتد»، گرافیست و عکاس فنلاندی، تصاویر منحصر به فردی از لحظه فرو رفتن نور در عمق تاریک لبه زمین تهیه کرده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این هنرمند که فعالیت عکاسی را از سال 2008 و به صورت تجربی آغاز کرده است، با سفر به نقاط مختلف جهان، تصاویری از زیبایی های طبیعت تهیه می کند.

این عکاس مجموعه ای از تصاویر فرو رفتن نور در عمق تاریکی لبه زمین و آسمان تهیه کرده است.  



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, توسط علی |

 فيزيکدانان دانشگاه بريستول طي پروژه اي شگفت انگيز توانستند نور را خميده کرده و آن را گره بزنند.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:فیزیکدانان نور را گره زدند,محاسبات کوانتومی,دانشگاه بریستول,ساینس دیلی, توسط علی |

با معرفی برندگان جوایز نوبل پزشکی/فیزیولوژی 2012، برترین چهره‌های علمی امسال نیز معرفی شدند. نوبل پزشکی/فیزیولوژی برای سلول‌های بنیادی، نوبل فیزیک برای اپتیک کوانتومی و نوبل شیمی برای گیرنده‌های پروتئین سلولی اهدا شد.

 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 آبان 1391برچسب:تاریخچه نوبل,برندگان نوبل 2012,روند پیشنهاد نامزد و انتخاب آن , توسط علی |

 تصاویر زیبا وچشم اندازهای کمیاب و چشم نواز 



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:تصاویر کمیاب از گوشه وکنار دنیا, توسط علی |

 عکاسی سال‌هاست که معصومیت خود را از دست داده است. در سال ۱۹۳۰ تنها اندکی پس از اینکه نخستین مدل های تجاری دوربین عکاسی وارد بازار شد، استالین دشمنانش را از عکس‌های دست جمعی که قبلا با آنها گرفته بود، حذف کرد، البته همانطور که در خارج از محیط عکس، این کار را با مهارت انجام می‌داد!



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:فو توشاپ های تاریخی, توسط علی |

 اين دره در یکی از زیباترین و دیدنی ترین بخش های طبیعت ماداگالسکار در عمقی معادل ۱۰۰۰ فوت (حدود ۳۰۴ متر) قرار دارد كه از دو بخش تشکیل شده است: یک دهانه بزرگ که ۶آبشار اصلی به آن می ریزد، و یک شکاف باریک در مجرای خروجی آن....



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:زیبا ترین دره ی جهان,مادا گاسکار, توسط علی |
 
قطعه ای زیبا ازاثر جاودانه ی سیاوش کسرایی،آرش کمانگیر،با کمی تغییر
 


ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:سیاوش کسرایی,آرش کمانگیر,اثر جاودانه سیاوش کسرایی, توسط علی |

 يک گروه  بين المللی از ستاره شناسان حرفه ای و آماتور می گويند سياره ای را کشف کرده اند که در آسمان خود چهار خورشيد دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محققان دانشگاه ييل آمريکا  (Yale) گفته اند که اين سياره، پنج هزار سال نوری از زمين فاصله دارد.

اين سياره که پی اچ وان (PH۱) خوانده شده، بيش از شش برابر زمين و کمی بزرگتر از سياره نپتون است.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:منظومه چند ستاره ای ضد نسبیت,PH1,, توسط علی |

   

محققان نجوم آمریکا موفق به شناسایی سیستم سیاره‌ای بیگانه‌ای شامل پنج سیاره شدند که در فاصله ای 12 برابر کمتر از فاصله زمین تا خورشید به دور ستاره میزبان خود در حال گردش هستند.

به گزارش ایسنا، تلسکوپ فضایی کپلر ناسا از سال 2006 میلادی تاکنون بالغ بر دو هزار و 300 سیاره بالقوه را شناسایی کرده است و به طور همزمان بیش از 160 هزار ستاره را در جستجوی کوچکترین حرکت در نور خیره کننده ستارگان مورد رصد قرار می دهد.

  محققان نجوم با استفاده از داده های تلسکوپ کپلر، سیستم سیاره‌یی در اطراف ستاره KOI-500‌ را در فاصله یک هزار و 100 سال نوری در صورت فلکی شلیاق (چنگ رومی) مورد بررسی قرار دادند.

 

جرم ستاره KOI-500‌ تقریبا معادل خورشید است، اما سه چهارم قطر خورشید را دارد و تنها یک میلیارد سال از عمر این ستاره می گذرد که یک چهارم عمر خورشید است.

این ستاره میزبان یک منظومه سیستم سیاره‌یی فوق العاده جمع و جور و کوچک شامل پنج سیاره در ابعاد 1.3 تا 2.6 برابر اندازه زمین است.

 

«دارین راگوزین» از محققان نجوم دانشگاه فلوریدا و سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می کند: تمامی پنج سیاره در منطقه ای 150 برابر کوچکتر از فاصله مداری زمین جمع شده و در حال چرخش به دور ستاره میزبان هستند.

این سیارات به قدری به ستاره میزبان خود نزدیک هستند که طول یک سال یا زمان چرخش به دور ستاره تنها 1.0، 3.1، 4.6، 7.1 و 9.5 روز به طول می انجامد.

 

این سیارات همچنین به قدری به هم نزدیک هستند که گرانش متقابل باعث کشیده شدن و هل دادن سیارات به سمت مدارهای یکدیگر می شود، با این وجود مدارهای هر پنج سیاره ثابت و بدون تغییر هستند.

جزئیات کشف پر ازدحام ترین سیستم سیاره ای 15 اکتبر (24 مهر) در نشست سالانه انجمن نجوم آمریکا در شهر رنو ایالت نوادا اعلام شد.

ماهواره ی کپلر

این ماهواره به نام یک دانشمند آلمانی نام گذاری شده است.یوهان کپلر(زادهٔ ۲۷ دسامبر ۱۵۷۱ درگذشت ۱۵ نوامبر ۱۶۳۰، وایل‌دراشتات،آلمان) دانشمند، ریاضیدان و ستاره شناس سرشناس آلمانی. کپلر را پدر علم ستاره شناسی جدید می‌دانند. وی با تحقیق دربارهٔ ستارگان و سیارات، توانست قوانین معروف کپلر را ارائه دهد كه امروزه به عنوان قوانین سه‌گانهٔ كپلر در ستاره‌شناسی بكار می‌رود، او وقتی ادعا كرد كه سیاره ها در مدارهای بیضوی بدور خورشید می‌چرخند و خورشید تنها نیروی اداره كنندهٔ مدارهای سیارات است، مورد اعتراض سنت‌ها وباورهایی كه قرن‌ها پایدار بود قرار گرفت.

کپلریکی از طرفداران سرسخت نظریه خورشید مركزی یا منظومه شمسی بود.

 

قوانین سه گانه کپلر

کپلر پس از چندین سال مطالعه در حرکت سیارات در سال ۱۶۱۸ موفق به کشف قانون سوم خود شد. کپلر بر پایه آن یافته ها قوانین سه‌گانه زیر را درباره حرکت سیارات بیان کرد:

1- مدار حرکت سیارات به گرد خورشید یک بیضی است که خورشید در یکی از دو کانون آن قرار دارد.

2-خط وصل کننده هر سیاره به خورشید در زمان‌های مساوی مساحات مساوی جاروب می‌کند.

3-مکعب فاصله متوسط هر سیاره تا خورشید با مربع زمان یک دور کامل گردش سیاره تناسب مستقیم دارد.

بعد از کپلر، نيوتن از طريق این قوانين، توانست قوانين گرانشی را کشف کند. قوانين كپلر به عنوان قوانين مدرن ستاره شناسی اهميت زيادی دارند.

نوشته شده در تاريخ جمعه 28 مهر 1391برچسب:قوانین سه گانه کپلر, کشف پر ازدهام ترین سیستم سیاره ای, کپلر ماهواره کپلر, توسط علی |

 

مشخصات خودرو:

دوج دارت جدید یک خودرو 6 سرعته اتومات است و قرار است به عنوان مدل 2013  با موتورهای 2 و 2.4 لیتری  4 سیلندر  ارایه شود که 160 و 184 اسب بخار قدرت دارند.

از ویژگی های این مدل تازه می توان به چرخ های 18 اینچی، اگزوزدوقلو و چراغ های مه شکن اشاره کرد .

 

 

دوج قیمت پایه این خودرو را 15.995 دلار اعلام کرده است و برای قوی ترین نسخه به 22.465 دلار در نظر گرفته شده است .
به این ترتیب این خودرو ارزان تر از رقبای اصلی خود یعنی شورولت کروز ، فورد فوکوس و تویوتا کرولا خواهد بود.

     

 

«دوج دارت» یکی از اتومبیل‌های شرکت کرایسلر که عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل کوچک دنیا را نیز از آن خود دارد، ایمن‌ترین اتومبیل جهان شناخته شد.

به گزارش رویترز، موسسه بیمه ایمنی بزرگراه اعلام کرد که پس از آزمایش‌های مکرر و امتحان استحکام بدنه اتومبیل‌ها در هنگام تصادف در آمریکا، اتومبیل دوج درات شرکت کرایسلر توانست در رده نخست قرار بگیرد.

 


 

بنا بر این گزارش، دوج دارت ۲۰۱۳ که در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد، نخستین سدان گروه کرایسلر محسوب می‌شود که پس از توقف تولید خودروی نئون در سال ۲۰۰۵ تولید می‌شود. این اتومبیل که اولین محصول مشترک همکاری شرکت‌های کرایسلر و فیات نیز محسوب می‌شود، هنوز نتوانسته رویای سازندگان آن برای فروش انبوه در بازار را محقق کند. برای سودآور بودن همکاری‌های فیات و کرایسلر، «سرجیو مانچینی» برنامه بلند مدتی را طراحی کرده است که شامل تبادل آخرین تکنولوژی‌ها بین این دو شرکت است.
در این گزارش آمده است که در دیگر اتومبیل‌های سال ۲۰۱۳ که هرکدام بر اساس مدل‌های گذشته دوباره طراحی شده‌اند و توانستند در این آزمایش در رده‌های بعدی قرار بگیرند می‌توان به اتومبیل سانتا فا شرکت هیوندای، لکسوس ES ۳۵۰ و سوبارو XV اشاره کرد.

 

                                                      گاهی دلم می خواهد خودم را بغل کنم

                                                                        ببرم بخوابانمش

                                                                     لحاف را بکشم رویش

                                                       دست ببرم لای موهایش و نوازشش کنم

                                                                حتی برایش لالایی بخوانم

                                                                  وسط گریه هایش بگویم

                                                                        غصه خودم جان

                                                             درست میشود درست میشود

                                                                 اگر هم نشد به جهنم...

                                                                   بالاخره تمام میشود

                                                                      تمام میشود...

نوشته شده در تاريخ شنبه 22 مهر 1391برچسب:عاشقانه,, توسط علی |

مدار گرد اکتشافی مریخ (MRO) نخستین شواهد قطعی از وجود بارش برف دی اکسید کربن در سیاره سرخ را بدست آورد.

به نظر میرسد مریخ تنها مکان در منظومه شمسی باشد که دارای این پدیده عجیب آّب و هوایی است. دی اکسید کربن  منجمد یا ((یخ خشک))به دمایی در حدود منفی 90 درجه سانتی گراد و این بارش در اطراف قطب جنوب مریخ در زمستان مشاهده شده است .

پل هاین از محققان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL)تاکید میکند:اطلاعات بدست آمده توسط مدار گرد MROنخستین  شواهد قطعی از ابر های دی اکسید کربن است و اندازه ابر ها برای انباشت برف یخ خشک کافی است.

حسگر های مدار گرد اکتشافی مریخ روشنایی در 9 طول موج مختلف از نور مرئی و مادون قرمز را برای بررسی ذرات و گاز های موجود در جو سیاره مریخ مورد تجزیه تحلیل قرار دادند.تجزیه تحلیل جدید بر اساس داده های دریافتی از منطقه  قطب جنوب در زمستان جنوبی مریخ در سال های 2011و 2012به دست آمده است  .

محققان ابر دی اکسید کربن به طول 428 متر را در سراسر منطقه ی قطبی شناسایی کردند و همچنین ابر هایی کوچک تر و با عمر کوتاه تر در ارتفاع پایین در عرض جغرافیایی 70تا 80 درجه به سمت جنوب مشاهده شده .

(دیوید کاس) از محققان JPL خاطر نشان کرد :داده های جدید نشان میدهد که بارش برف بر بالای کلاهک یخی قطب جنوب مریخ رخ میدهد و ذرات یخ دی اکسید کربن در ابرها به اندازه ی کافی بزرگ هستند که در طول عمر ابر ها از ان ها خارج شده و بر روی زمین سقوط کند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 22 مهر 1391برچسب:بارش برف, برف, بارش برف در مریخ, دی اکسید کربن,محققان,یخ خشک, توسط علی |

                                دوست دارم بروم سر به سرم نگذارید  

                                                      گریه ام را به حساب سفرم نگذارید

                                 

                                دوست دارم که به پا بوسی باران بروم

                                  آسمان گفته که پا روی پرم نگذارید

 

                                  اینقدر آینه ها را به رخ من نکشید

                                  اینقدر داغ جنون بر جگرم نگذارید

 

                                  چشمی ابی تر از ایینه گرفتارم کرد 

                              بس کنید این همه دل دور رو برم نگذارید

    

                               آخرین حرف من این است زمینی نشوید

                                فقط ... از حال زمین بی خبرم نگذارید

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 مهر 1391برچسب:ناصراحمدی,غزل, غزل زیبا,غزل ناب, توسط علی |